top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMargreet Feenstra

Nieuw boek 'Ik vertrek naar het platteland'

Bijgewerkt op: 6 dec. 2022

Wonen op het platteland. Veel mensen dromen ervan: ‘s morgens vroeg in je pyjama een rijpe pruim uit de boom plukken en 's avonds met een wijntje in de boomgaard genieten van de ondergaande zon. Maar hoe is het nu echt om van een stedelijke omgeving te verhuizen naar het platteland? Margreet Feenstra over haar eind 2022 te verschijnen boek 'Ik vertrek naar het platteland'.

"Zes jaar geleden zijn mijn man en ik verhuisd van een rijk lommerrijk dorp naar het platteland, op zes kilometer afstand van de dichtstbijzijnde supermarkt. Voor het eerst in ons leven wonen we tussen boeren en buitenlui. En ik kan je vertellen: dat is een totaal andere wereld voor iemand die van stadse fratsen houdt. Hier geen musea met experimentele kunst, literaire avonden en speciaalzaakjes maar zware klei, harde wind en mest." Wennen

Margreet Feenstra beschrijft in het boek dat eind 2022 verschijnt hoe het bevalt om op het platteland te wonen. Kan ze wennen aan haar nieuwe leven? Wat maakt ze hier met haar echtgenoot zoal mee? En lukt het hen om te integreren in het buitengebied onderaan de dijk?

Kleine belevenissen

"Ik leg momenteel de laatste hand aan het manuscript. Alle kleine belevenissen die het leven hier zo anders maken dan in de stad rijg ik aan elkaar tot een doorlopend verhaal. "Ik vertrek naar het platteland" gaat over de mooie kanten van het buiten wonen, maar ook over je afgesneden voelen, tegenslagen, doorzetten en je eigen plek vinden', aldus de auteur. Columnist Seasons

Een aantal teksten uit 'Ik vertrek naar het platteland' is eerder verschenen in het landelijke tijdschrift Seasons. Margreet Feenstra is columnist voor dit magazine over het buitenleven.


Wil je op de hoogte gehouden van het verschijnen van 'Ik vertrek naar het platteland?' Stuur dan een mail naar info@feenomeen.nl o.v.v. 'boek'.

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2 Post
bottom of page