top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMargreet Feenstra

Boek 'Ik vertrek naar het platteland': bestellen, agenda, pers

Bijgewerkt op: 31 jan.

'Ik vertrek naar het platteland' is een autobiografische feel good story waarin de auteur Margreet Feenstra verhaalt over wat zij en haar partner meemaken als ze verhuizen van de chique lommerrijke plaats Zeist naar het weidse buitengebied van Wijk bij Duurstede.

Wennen aan platteland

Is het echt zo idyllisch om op het platteland te wonen? Kan de schrijfster en klusvrouw wennen aan haar nieuwe omgeving? En hoe reageert ze op het slechte nieuws dat plotseling hun leven op de kop zet?


Genieten van buitenleven

'Ik vertrek naar het platteland' is een verhaal over de kracht van de natuur; tegenslag en slechte tijding verwerken en snorrend genieten van het buitenleven met boerderijdieren, fruitbomen en een romantische pipowagen.

Tijdschrift Seasons

Een aantal fragmenten uit het boek is verschenen in het landelijke tijdschrift over buitenleven Seasons.


Nieuwsgierig geworden? Bestel dan hieronder direct je eigen exemplaar. Voor jezelf of als kado. Je kent vast iemand die overweegt om naar het platteland te verhuizen?


'Ik vertrek naar het platteland', 116 pagina's, 18,45 euro, Brave New Books, december 2022. ISBN nummer 9789464 050486.


Wat lezers zeggen over het boek 'Ik vertrek naar het platteland':


‘Humoristisch geschreven, ik moet regelmatig grinniken’

‘Ik heb het boek uit. In 1 woord geweldig! Het leest heerlijk weg’

'[...] liefdevol, intens, krachtig en kwetsbaar.'

'Heb t in één ruk uitgelezen!'

‘[...] mooi persoonlijk, humoristisch en kwetsbaar geschreven boek’

‘Bij het lezen moest ik aan Het zoutpad denken van Raynor Winn. Mooi boek!’

'[...] En de rode draad, de spannende, soms leuke maar soms ook moeizame worsteling om het platteland eigen te maken, is leerzaam, eerlijk en humoristisch.[...] Kortom, alle reden voor een vervolg. [...]'

'Ik heb 'm bijna uit, leest als een trein'

'[...] Mooie,vrolijke beschrijving van het buitenleven met subtiel verweven de minder fijne, spannende momenten. [...] Ik ben blij met het boek, ga het doorgeven aan mensen waarvan ik denk dat zij er ook blij van worden. [...]'

[...] heerlijk leesbare afzonderljjke kleine stukken, toch vormt het een geheel. Je wil steeds doorlezen. [...]


MEET & MARGREET AGENDA


FEBRUARI 2024 BIBLIOTHEEK VLAARDINGEN 20.00-22.00 UUR



Geweest:

ZATERDAG 2 SEPTEMBER 2023 KLEURRIJK UIT IN WIJK 11.00 TOT 17.00 UUR

ZATERDAG 12 AUGUSTUS 2023 TARIBUSH FESTIVAL KLEINTJE KUNA NATIONAAL PARK DWINGELERVELD IN DRENTHE

ZONDAG 2 JULI 2023 GLUREN BIJ DE BUREN UTRECHT WILLEM ARNTZKADE 10 UTRECHT (2 x 25 minuten).

ZATERDAG 24 JUNI 2023 DRIEBERGEN, GLUREN OP DE HEUVELRUG OM 11:00, 11:30 en 12:00. Bibliotheek Driebergen, Hoofdstraat 164.

11 JANUARI 2023 KUNSTENHUIS IDEA BIBLIOTHEEK BUNNIK



Boek 'Ik vertrek naar het platteland' in de media












Boekpresentatie 'Ik vertrek naar het platteland'

Op 10 december 2022 was de boekpresentatie van mijn vierde boek 'Ik vertrek naar het platteland'. De presentatie was in handen van docent en dichter Floor Loppersum. Twee buurtgenoten lazen ombeurten een zelfgekozen fragment voor uit het boek. Daarna is het eerste exemplaar overhandigd aan landschapscoördinator Walter Jaaltink. Aan het einde volgde een signeersessie en boekverkoop.



Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2 Post
bottom of page